Villámgyors edzés ötletek az ünnepekre


Az ünnepi időszakban a sütés-főzés és a rokonlátogatás mellett szinte alig marad idő a sportra. Márpedig pont ilyenkor lenne a legnagyobb szükség a mozgásra, ugyanis megnő a kalóriabevitel, rengeteget eszünk, viszont az edzések elmaradnak, így könnyen felszaladnak a kilók az ünnepek után. Összegyűjtöttünk 5 olyan edzés ötletet az ünnepekre, amit gyorsan és könnyedén elvégezhetsz bárhol, felszerelés nélkül.

Kirándulj a családdal

Ha van rá lehetőséged, akkor egy erdei kirándulás egyszerre remek közös program és közben kellemes testmozgás is! Érdemes előre kiválasztani az útvonalat és a téli sötétedést szem előtt tartva korán reggel elindulni. A réteges öltözködésre fordítsatok nagy figyelmet és mindenképp vigyetek magatokkal elég vizet.

Jógázz napi 15 percet

Napi 15 perc jóga hozzájárul a fizikai és a mentális egészséghez is. Ebben a 15 percben alkalmad adódik kicsit lecsendesíteni a környezeted és magadra összpontosítani. Ráadásul a jógában minden gyakorlatnak más-más pozitív hatása van. A mély légzés és a hasi szerveket célzó nyújtások például segítenek a puffadás csökkentésében és segítik a jobb emésztést, ami a karácsonyi lakomák után kifejezetten hasznos. Kezdőként is jógázz bátran, ma már rengeteg videó elérhető a neten, melyek segítségével biztosan nem fogsz hibázni!

Futás

Futni bárhol és bármikor lehet,  csak a futócipőt kell becsomagolnod. Még a távoli rokonok meglátogatásakor is könnyedén elkülöníthetsz fél órát este vagy korán reggel. Ennél a sportnál is nagyon fontos a réteges öltözködés és a folyadékpótlás. Téli időkben azért érdemes egy sállal eltakarni a torkodat is, de egy előző blogbejegyzésünkben részletesen írtunk arról, hogy télen mire figyelj sportoláskor, itt rengeteg hasznos tippet találsz a futáshoz is!

Intervall edzés

Az intervall edzés a szakaszokon (intervallumokon – innen ered a név) alapul. Az edzést terhelési és aktív pihenési szakaszokra osztjuk. Tehát mondjuk 30 másodpercig szünet nélkül futsz, majd ezután 1 perces pihenő szakasz következik, amikor kocogsz, tehát kisebb intenzitással folytatod a mozgásformát. Természetesen, ha nagyon kimerülsz, a pihenő szakaszban meg is pihenhetsz. Legalább 5-6 kört érdemes elvégezni minden gyakorlatból.

Egy fél órás intervall edzés is felgyorsítja az anyagcserét és segít formában maradni, ráadásul eszközök nélkül is tökéletesen elvégezhető. Ehhez is remek videós gyakorlatokat találhatsz a neten.

Jégkorcsolya

A korcsolyázás szórakoztató közös program a barátokkal és családdal egyaránt! Fárasztó, ugyanakkor jól megdolgoztatja az izmokat és akár 400 kalóriát is elégethetsz óránként. A legtöbb helyen a korcsolyabérlés sem drága. Azért vigyázzunk a kísérő cukros teákkal és forralt borral! ?

Reméljük, hogy karácsonyi edzés ötleteink Neked is segítenek formában maradni!

Télen sem szeretnél felhagyni a sportolással? Nem is kell! Olvasd el blogbejegyzésünket a legjobb tippekért!

Érdekesnek találtad a cikket? Tarts velünk következő blogbejegyzésünkben is!

Gyártói weboldal

No Comments

Post A Comment